streda, 28 jún 2017 15:57

Mraziar

Poznáte meno Richard Kuklinsky? Nájomný vrah, ktorého si najímali najmocnejšie mafiánske klany v Amerike, aby vykonal popravy, mučil ich nepriateľov, zbavoval sa nepohodlných svedkov a všetkých, ktorí im prekážali v biznise.

Richard Kuklinsky je v americkej kriminálnej histórii známy nielen ako žoldnier, ktorý vraždil na objednávku, ale aj ako človek, ktorý vraždil a mučil ľudí pre potešenie. Ale poďme od začiatku. Z Richarda vyrástol človek bez svedomia „vďaka“ rodičom. Otec ho, jeho brata aj matku odjakživa bil. Bol to vulgárny a agresívny chlap, ktorý v zlosti ubil svojho prvorodeného syna na smrť. Richard to všetko videl, no nevedel pochopiť, prečo to urobil. Nepochopil to ani v čase, keď dospieval. Otca sa veľmi bál, matku znenávidel. Chlapci na ulici sa mu posmievali. Bol utiahnutý, bojazlivý, zle oblečený, nemal kamarátov, v škole sa zle učil.

Vraždil a mučil ľudí pre potešenie.

„Richard z duše nenávidel tých, čo sa dopustili znásilnenia. Premýšľal, ako asi by sa cítil, keby takto napadli jeho dcéru... a vzkypel nenávisťou a hnevom. Ľudské utrpenie mu bolo ľahostajné, so znásilneným dievčaťom však súcitil. Tú vraždu si vychutná, urobil by ju aj zdarma, a rád.“

Všetko sa v ňom zlomilo, keď ešte ako chlapec ubil chlapca, ktorý ho šikanoval. Vtedy pochopil, že má talent. Talent zabiť človeka bez výčitiek svedomia, s radosťou. Postupne sa učil, ako čo najúčinnejšie zabiť, zahladiť všetky stopy a zbaviť sa tela. Najprv sa to učil na bezdomovcoch. Potom si ho všimli vplyvnejší ľudia. Kuklinski ako vrah robil svoje remeslo dobre. Vraždenie sa pre neho stalo poslaním. Pred nijakou objednávkou necúvol. Vždy ju bral ako výzvu, ako potvrdenie svojich schopností zabíjať. Objednávatelia vrážd ho považovali za špecialistu. Keďže nemal taliansky pôvod, nemohol patriť k žiadnemu mafiánskemu klanu. Bol na voľnej nohe, čo mu umožnilo prijímať objednávky od všetkých bossov.

Rodina

Pri svojej nevyspytateľnej povahe si Richard Kuklinski založil rodinu. S prvou manželkou sa rozviedol, keď spoznal Barbaru. Pôvodom Talianka ho očarila. Netušila však, kto jej muž v skutočnosti je. Bil ju, no ona odolávala. Po rokoch týrania si na bitky a vyhrážky zvykla. Niekoľkokrát potratila, kým sa im narodilo vytúžené dieťa. Bola to dcéra, ktorú Richard miloval. Veľmi chcel mať deti a mať normálnu rodinu. Narodila sa im ešte jedna dcéra a syn. Richard doma vravel, že je obchodník, no viac nikdy nepovedal. Spočiatku chcel pracovať ako iní ľudia, no skoro zistil, že to nebude stačiť. Ako sa mu rozrastala rodina, rástli aj účty. Najprv pracoval vo firme, ktorá distribuovala filmy. Ako si ho častejšie najímali bossovia na vraždy, rozrastala sa aj oblasť jeho podnikania – distribúcia a výroba pornografie, obchodovanie so zbraňami, vymáhanie dlhov, no jeho hlavné príjmy plynuli z nájomných vrážd.

Vraždenie sa pre neho stalo poslaním.

Jeho rodina o jeho dvojitom živote nemala ani tušenia. V dome vládol pokoj, keď bol na obchodnej ceste. O pravej tvári sa dozvedeli až v roku 1986, keď ho zatkla polícia.

Skutočnosť

Mraziar nie je prvá kniha, ktorú som čítala od Philipa Carla. Tohto spisovateľa mám veľmi rada, pretože svoje knihy napísal dokonale. Materiálom k tejto mu bolo viac ako dvestoštyridsať hodín nahrávok, ktoré získal rozhovormi s Richardom Kuklinskim, ktoré uskutočnil v Trentonskej štátnej väznici.

Vďaka osobným rozhovorom sa Carlovi podarilo vniknúť do Richardovej mysle a preniesť jeho život do knižnej podoby. Aj keď je tu spomenutých veľa postáv, mnohé z nich spomína len v širšom kontexte, aby sme pochopili súvislosti, najmä to, že klany boli rôzne príbuzensky poprepájané. Mnohí z členov mafie boli iba pešiaci, vďaka ktorým sa Richard vypracoval na najlepšieho vraha tej doby.

Prekvapujúce pre mňa boli aj výpovede jeho manželky a dcér, ktoré autor zapracoval do príbehu. Najstaršia dcéra otca milovala. Aj napriek tomu, že dokáže byť veľmi zlý. Vytvorili si zvláštny vzťah. Richard ju miloval, Merrick vedela upokojiť jeho zlé nálady, rozprávať sa s ním a dala mu pocítiť, že je naozaj otec a hlava rodiny. Jeho druhá dcéra Chris ale nadšenie svojej staršej sestry nezdieľala. Otca sa bála. Jedinú oblasť v jej živote, ktorú Richard nemohol kontrolovať, bolo ponúkanie svojho tela rôznym mužom. Jeho jediný syn Dwayn ho neznášal. Bol to inteligentný, trochu utiahnutý chlapec, dosť vnímavý a odvážny na to, aby sa mu postavil na odpor, ak by chcel jeho matku zabiť. Je zarážajúce, že aj Barbara, aj ich najstaršia dcéra sa ho vedeli v mnohých situáciách zastať. Aj keď sa napokon dozvedeli, čo je to za človeka a čo všetko urobil.

V knihe nájdete autentické fotografie Richarda a jeho rodiny.

Fascinujúce pre mňa bolo sledovať, ako sa Richard mení z vraždiaceho monštra na milujúceho otca a manžela (samozrejme, iba keď mal dobrú náladu). Takisto sledovať jeho život od detstva do doby, keď veril, že je nepolapiteľný. Miestami som čítala so zatajeným dychom, aj keď som vedela, ako sa jeho lov na človeka skončí. O čosi viac som si začala uvedomovať pravdivosť príbehu po tom, čo som sa v knihe dostala k autentickým fotografiám, ktoré sú súčasťou knihy. Až vtedy som akosi naplno pochopila, že toto nie je vymyslený príbeh.

„Prudko mu strhol nohavice, schmatol ho za semenníky a šklbol.
Ukrutná bolesť vystrelila z miesta, kde ich mal. Vyliezli mu oči. Richard mu ukázal, čo vytrhol.
,Ako ti je?’ opýtal sa s úsmevom.
Chytil ho za penis, v druhej ruke držal nôž. ,Toto ťa dostalo do problémov. Už to nepotrebuješ.’ Šmahom ho odrezal a ukázal násilníkovi, ktorému z kýpťa vystrekol prúd krvi. Zašiel k dodávke a odrezaný úd vložil do plastového desiatového vrecúška so zatváraním.
Vrátil sa k chlapovi, postrhával z neho zvyšné oblečenie a pomaly, systematicky a s úsmevom na tvári začal z neho odkrajovať tenké, dlhé pláty mäsa a každý mu ukázal. Zadovážil si aj balenie jemnej soli a zasypal ňou obnažené mäso.“

• Meno autora: Philip Carlo
  • Počet strán: 424
  • Dátum vydania: utorok, 28 august 2012
  • Poznámka: Tento príbeh bol aj sfilmovaný. Philip Carlo (1949 – 2010) autor biografií známych sériových vrahov newyorskej mafie. Napísal bestsellery o capovi bonnanovského klanu Tommym Piterovi, o bossovi luccheseovského klanu Anthonym Cassovi či o masovom vrahovi Richardovi Ramirezovi. Vyrastal v Brooklyne, kde na vlastnej koži zažil mafiánske spôsoby.
  • ISBN: 9788055129556
Čítané 321 krát