streda, 26 apríl 2017 16:08

Tam, kde ji našli

V lese sa nájde mŕtve telíčko, ktoré nikomu nepatrí. V priľahlom meste predsa každý každého pozná, to nemôže mať na svedomí nikto z obyvateľov. Alebo žeby predsa?

Sú knihy, ktoré vás vtiahnu do deja tak, že neviete prestať čítať. A potom sú aj také, pri ktorých musíte byť trpezlivejší a tých 50, 100 strán dať knihe šancu na rozbeh. Táto je zvláštna tým, že aj keď sa rozbieha pomaly, stále sa v nej niečo deje – aj keď vás niektorá časť až tak nebaví alebo nechápete, načo vlastne bola napísaná, spätne máte nutkanie nalistovať si ju znova a potvrdiť si, ako pekne to do seba zapadá.

Príbeh je rozpovedaný z troch uhlov pohľadu

Molly je reportérkou miestnych novín Ridgedale Reader. Túto prácu nevykonáva dlho a keď ju šéf osloví s ponukou písať o prípade tela nájdeného v neďalekom lese, neváha. Dokonca si to nerozmyslí ani potom, ako vysvitne, že telo patrí novonarodenému dievčatku a ona má za sebou traumu zo straty nenarodeného dieťaťa. Pustí sa do vyšetrovania, napriek obavám zo strany manžela Justina a snahe o ututlanie univerzitného výboru. Naoko ochotne získa pár informácií od policajného veliteľa Steva, no neubráni sa pocitu, že on tiež niečo skrýva.

„Akonáhle som vošla do obývačky, znepokojilo ma, že tam niečo nie je v poriadku. Kúsok od vchodových dverí bola malá lepenková škatuľa. To má byť darček od Justina? Lenže čím viac som sa k škatuli blížila, tým podozrivejšia mi pripadala. Navyše bolo na vrchnáku veľkým čiernym tlačeným písmom napísané Molly Sandersonová a vôbec sa to nepodobalo Justinovmu písmu.“

Ani jej šikovná a múdra dcéra Hannah nie je dokonalá...

Barbara je typická dokonalá matka – vždy tip top upravená, deti vyštafírované ako zo škatuľky a pred spoločnosťou uhladené, slušné, bez problémov. Až kým jej syn Cole jedného dňa v škôlke nezaútočí na spolužiaka, zdanlivo bez príčiny je vydesený a rozpráva zvláštne veci. Postupne prichádza na to, že ani manželstvo nemá také super, ako ho mala v predstavách, a že ani jej šikovná a múdra dcéra Hannah nie je dokonalá...

Študentka Sandy sa pretĺka životom s matkou závislou na drogách, sexe, alkohole. Hoci je pre všetkých beznádejným prípadom, kľukatou cestičkou sa v knihe na ňu upriamuje pozornosť a zohrá tu dôležitú úlohu.

„Sandy by bola odprisahala, že pozná každučké Jennino nechutné tajomstvo, ale bolo ich viac. A i keď už teraz vedela, čo sa Jenne v Ridgedalei pred toľkými rokmi stalo, nič to nemenilo na Jenninej skazenosti. Ale zmenilo to Sandyin pohľad na ňu. A opustenie Jenny – dokonca i teraz, keď by to asi bolo to najrozumnejšie riešenie – sa stalo v podstate nemožnou vecou.“

Z tej motanice sa jej podarilo rozmotať všetky vlákna a ešte ich aj navzájom logicky poprepájať

Spočiatku som sa v knihe úplne strácala – v každej kapitole boli iné postavy, riešili sa zdanlivo nesúvisiace veci, dokonca sem-tam bola vložená stránka z vyše 20 rokov starého denníka. Ak by som nemala možnosť prečítať celú knihu behom pár dní, neviem ako by som sa vysporiadala s tou mätežou mien a udalostí. Občas som mala pocit, že ktovie, či som ja tak mimo, alebo je tá kniha nepochopiteľná. No, našťastie, som to nevzdala a ono to všetko začalo dávať zmysel. Autorke musím vzdať hold, že z tej motanice sa jej podarilo rozmotať všetky vlákna a ešte ich aj navzájom logicky poprepájať. Máloktorý autor trilerov a detektívok to takto dôvtipne zvláda.

Knihu kvôli téme rozhodne neodporúčam čítať ženám v očakávaní a slabším povahám. Tým, čo majú radi záhady, nepotrebujú veľa napätia a vedia vytrvalo zaznamenávať do pamäti viac dejových línií s rôznymi postavami, sa však kniha môže páčiť.

• Meno autora: Kimberly McCreight
  • Počet strán: 336
  • Dátum vydania: pondelok, 02 január 2017