nedeľa, 12 február 2017 09:48

Končím so strachom

Strach je súčasťou nášho života. Ak je ho ale veľa, bráni nám v rozvoji, v plnom prežívaní života. Vytvára okolo nás bublinu neistoty a pochybností. Prečo žiť v mylnej predstave o realite, keď naokolo svieti slnko?

Poznáte ten pocit, keď už konečne chcete niečo urobiť, no nie a nie sa k tom odhodlať? Chcete skočiť do posilňovne, s kamarátmi zliezť ferraty, no bojíte sa, že sa vám zatočí hlava a ste zrazu bledší než ten kameň? Alebo vás čaká náročná prezentácia pred šéfom a kolegami, no už len pri predstave sa vám roztrasú kolená?

Ak je strachu veľa, stagnujete.

Strach je obranný reflex, ktorý je človeku daný. Ak je ho ale priveľa, stagnujete. V živote sa nikam neposuniete. Strach nám bráni žiť náš život plnohodnotne. Užívať si ho, prijať výzvy, byť so sebou spokojný. Vďaka výzvam posúvame svoje hranice, vďaka prekonaniu strachu sa o sebe dozvedáme, čo všetko dokážeme a zvládneme. O spoznaní vlastného strachu, čo to vlastne strach je, o tom, ako ho prekonať a dať si šancu na lepší život, o tom všetkom píše lektorka Katarína Zacharová.

„Pripomeňte si, že vy nie ste vaše myšlienky ani emócie. Myšlienka je to, čo si v tejto chvíli myslíte a emócia je to, čo v tejto chvíli cítite, ale jedno, ani druhé nie ste vy. Zásadne sa to, čoho sa obávate, nemusí vôbec reálne diať vo vašej prítomnosti. Nestotožňujte sa s vašimi myšlienkami a ani emóciami, je to vaša reakcia na danú situáciu, v ktorej ste sa ocitli. Väčšina myšlienok sa neodohráva v realite, ale iba vo vašej hlave. Sú odrazom vášho ohraničeného uhla pohľadu na situáciu. Nezamotajte sa v ilúzii, že vaše myšlienky a emócie sú vaša realita, lebo vo veľkej väčšine nie sú.“

Kniha je návodom, pomocou ktorého čitateľ môže prekovať svoj strach, a tak si skvalitniť život. Tematicky je rozdelená do troch hlavných kapitol.

Katarína Zacharová je profesionálna lektorka.

Katarína Zacharová je profesionálna lektorka. Dlhé roky pracuje s ľuďmi. Pomáha im spoznať svoje hodnoty, motivovať ľudí k pozitívnej zmene. Jej dlhoročné koučovanie a prednášanie pred publikom sa odrazilo aj na štýle jej písania. Podrobný popis myšlienky zo všetkých uhlov pohľadu a s množstvom príkladov mi pomohol urobiť si obraz o celej knihe a jej posolstve. Často som mala pocit, akoby som pred ňou sama sedela a mohla reagovať na všetko, o čom píše. Väčšina chorôb je výsledkom strachu, potlačených emócií, stresu a disharmónie vo vašom bytí. Keď sa uvoľníte, posilníte telo, dokážete tak seba samých aj liečiť.

Pozerajte sa otvorenými očami okolo seba a oceňte krásu. Buďte  vďační za to, čo máte, čo je krásne okolo vás a v ľuďoch. Nachádzajte túto krásu v prírode a sami v sebe. Buďte všímaví a nechoďte po svete ako slepí, vnímajte krásu s otvorenými očami a srdcom."

Musíte sa aktívne zapojiť

V knihe necháva autorka priestor čitateľovi, aby sa zamyslel nad svojím konaním, ale najmä zmýšľaním a vnímaním reality a sveta okolo pomocou jednoduchých otázok. Sú súčasťou každej kapitoly, ako aj odkazy na jej webovú stránku, kde nájdete videá k jednotlivým častiam knihy. Páči sa mi takáto komunikácia s čitateľom. Je to ozvláštnenie knihy a takisto nemáte pocit, že kniha je iba teoretická a dáva iba všeobecné rady.

Aj ja som si mnohé z týchto otázok už v živote položila. Nie vždy som však chcela na ne poznať odpoveď... Keď však chcete byť šťastní a nájsť vnútorný pokoj, motiváciu, no najmä zbaviť sa strachu zo zlyhania a odmietnutia, hľadaniu odpovedí na tieto otázky sa nevyhnete.

Keď však chcete byť šťastní, hľadaniu odpovedí na tieto otázky sa nevyhnete.

Ide to!

Kniha Končím so strachom je inšpirujúcim čítaním pre tých, ktorí v živote hľadajú odrazový mostík k lepšiemu životu, spokojnejšej budúcnosti. Autorkine skúsenosti, rady a jednoduché otázky pomôžu čitateľovi objaviť a pomenovať v sebe svoj strach. Zistenie a pomenovanie strachu je prvým krokom k jeho prekonaniu.

A komu odporúčam knihu prečítať? Všetkým, ktorí chcú spoznať sami seba a začať pracovať na rozvíjaní  svojho zmýšľania, svojmu postoju k svetu.

Praktizujte single-tasking, čo znamená robte v jeden čas iba jednu aktivitu a prestaňte multitaskovať, lebo to iba podporuje stres a hektickú činnosť vašej mysle a aj tak neurobíte viac. Bolo dokázané, že multitasking znižuje inteligenciu a neurýchľuje prácu, len si to myslíte, lebo rýchlo prepínate medzi aktivitami. Viac sa sprítomnite, keď to, čo začnete, aj dokončíte a robíte vždy iba jednu činnosť po druhej a užívate si ju naplno. V jednom momente viete aj tak myslieť iba na jednu vec, robte to teda na 100 %."

• Meno autora: Katarína Zacharová
  • Knihu vydalo: Real Woman
  • Počet strán: 219