piatok, 21 júl 2017 07:38

Elegantná s madam Chic

Francúzska madam Chic vie presne, čo si obliecť, ako sa nosiť na opätkoch, kedy je make-up vkusný a aký parfum má sprevádzať upravenú ženu. Okrem toho je dokonalá hostiteľka, vedie bezchybnú domácnosť a obostiera ju rúško tajomnosti. Chceli by ste byť ako ona?

Jennifer L. Scottová strávila ako študentka šesť mesiacov vo Francúzsku. Bývala priamo vo francúzskej rodine, kde sa pani domu stala jej vzorom v obliekaní, správaní, stravovaní... Jednoducho v celom životnom štýle. Nazvala ju madam Chic a ich stretnutie a spolužitie na ňu zapôsobilo tak silno, že o tom napísala už štyri knihy. Samotnej madam Chic venovala Lekcie madam Chic a Doma s madam Chic. V prvej sa venovala životnému štýlu, v druhej zase vedeniu domácnosti, teda knihy sa mierne líšili. Keď som však zahliadla názov tretej knihy o madam Chic, bola som zvedavá, čo ešte dokáže autorka z tejto témy vyžmýkať - je ešte niečo, čo nám o francúzskej pani domu neprezradila?

Je ešte niečo, čo nám o francúzskej pani domu neprezradila?

„Keď som priletela z Los Angeles a vystúpila v Paríži, krása mesta ma ohromila. Jeho architektúra bola čosi, čo som nikdy predtým nevidela. Nielen budovy, ale aj fontány, mosty... dokonca aj pouličné lampy boli krásne! Všetko v meste bolo pekne naaranžované - od výkladov až po kaviarne na chodníkoch. A to som sa ešte nedostala k ľuďom!“

Kniha je rozdelená do troch častí. V prvej nám predstavuje (verným čitateľom pripomína) svoj príbeh o stretnutí madam Chic. Tá sa ako guru správneho života nenápadne vznáša nad celým textom a dáva nám do života cenné lekcie. Odohráva sa to pod dohľadom energickej Jennifer, ktorá vystupuje ako naša dobrá priateľka. Celkový jazyk knihy preto pôsobí ako trkotanie pri káve a koláčiku a preberanie klasických ženských tém. To všetko je obalené nánosom horekovania nad tým, že v dnešnej spoločnosti elegantnosť veľmi chýba, nezdravíme sa susedom a za všetko vlastne môžu smartfóny.

„Prečo je dôležité mať reprezentatívnu pyžamu? Lebo chceme len to najlepšie - cibriť si eleganciu v hociktorom dennom i nočnom čase! Áno, aj keď spíme.“

Na konci knihy si uvedomíte, že je plná rád a tipov, ku ktorým sa v budúcnosti môžete vrátiť.

V druhej časti sa venuje tomu, ako by sme sa mali prezentovať. Plnými priehrštiami sype na čitateľky rady od úplne základných - nenoste pyžamo na verejnosti a umývajte si vlasy - až po podľa nej zložitejšie - naučte sa robiť si manikúru a pedikúru aj samy doma. Odkrýva svoje vlastné skúsenosti s odstraňovaním chĺpkov, účesmi, úpravou nechtov, make-upom a v neposlednom rade s tým ako sa obliekame. Autorka je zástankyňou desaťkusového základného šatníka a neváha vám presne nadiktovať, čo by ste si mali zadovážiť do skrine. Poradí s výberom elegantných topánok, naučí vás chodiť a sedieť vzpriamene a dokonca aj slušne rozprávať.

„Používať alebo nepoužívať parfum? To je otázka! Som zástankyňou názoru, že máme mať typickú vôňu či dve, podľa ktorých nás priatelia spoznajú.“

Tretia časť je venovaná kultivovanému správaniu. Sú tu schované triky pre hostiteľky, spoločenskú konverzáciu či povzbudenie k neustálemu vzdelávaniu sa. Miestami som mala chuť knihu hneď odložiť a pustiť sa do upratovania celého domu, pretože autorkino rozprávanie o domácnosti elegantnej ženy je naozaj inšpiratívne. Nezabudla poradiť hosťom, ako sa správať keď u niekoho prespávajú a venuje sa i elegancii v práci. Na konci knihy si uvedomíte, že je plná rád a tipov, ku ktorým sa v budúcnosti môžete vrátiť.

Poradí s výberom elegantných topánok, naučí vás chodiť a sedieť vzpriamene a dokonca aj slušne rozprávať.

„Kultivovaní ľudia si však stanovia presnosť ako prioritu, a to aj napriek všetkým silám, ktoré proti nim pôsobia. Presnosť je spôsob prejavu úcty voči ľuďom, s ktorými sa máme stretnúť. V každej situácii je lepšie prísť skôr, s výnimkou domácich večierkov (nechcete predsa zastihnúť hostiteľa nepripraveného).“

Kniha sa číta doslova sama, čomu pomáha aj menší formát, ktorý ľahko hodíte do kabelky. Text je pretkaný drobnými ilustráciami a dôležité časti sú zvýraznené farebnými okrajmi po stranách. Hodí sa každej mladej slečne, ktorá prechádza dôležitým obdobím, kedy sa z dievčatka stáva žena a musí balansovať medzi tým, čo je cool a čo je nadčasovo elegantné. Rovnako je skvelým čítaním pre žienky na materskej dovolenke alebo pracujúce z domu. Práve ony často uprednostnia pohodlnosť pred upravenosťou. No dajme si ruku na srdce, ktorá z nás občas nestrávi celý deň v pyžame, na obed si dá pizzu od včera (alebo vôbec nič) a neoholené nohy skrýva pod dlhými legínami (z ktorých možno visia dve-tri nitky)... Ak by ste nabudúce potrebovali povzbudiť v práci na svojom vystupovaní a výzore, skúste siahnuť práve po tejto knihe.

• Meno autora: Jennifer L. Scottová
  • Počet strán: 240
  • Dátum vydania: sobota, 01 október 2016