Recenzie kníh - top knihy 2017 http://www.citaj.to Fri, 18 Aug 2017 12:18:06 +0000 canalmedia.eu sk-sk EDITORIÁL: Čakanie na... E. Pochu http://www.citaj.to/index.php/2-nezaradene/164-editorial-cakanie-na-e-pochu http://www.citaj.to/index.php/2-nezaradene/164-editorial-cakanie-na-e-pochu

tumblr mwo6rhc8XE1svwre4o1 1280Snívalo sa mi. O jednom našom slovenskom spisovateľovi. Je mladý, je drzý a ešte aj pozér. Knihy má vydané zatiaľ iba dve, hoci sa podpísal pod niekoľko antológií. Jeho tvorba patrí k tzv. menšinovým žánrom, doménou tohto muža sú totiž horory. A nie hocijaké, pri tých od neho tuhne krv v žilách. Vlastne, občas to tá úbohá krv ani nestihne, ak z nej hlavní hrdinovia stečú ešte skôr, ako sa skončí kapitola...

Aby bolo jasné – s blízkou kamarátkou robievame v našom malom meste, v Humennom, každý mesiac Literárny večer na nejakú tému. Obe knihy milujeme a ponuku robiť literárne večery sme dostali od majiteľov malej, milej, sympatickej kaviarne.
Najdôležitejšie je vybrať si tému, ktorú chceme spracovať. Náš repertoár je skutočne pestrý: venovali sme sa fenoménu Harry Potter ale aj Jurajovi Červenákovi, lebo ho obe čítame rady; už sme si spoločne s návštevníkmi zarecitovali v rámci duelu Beatnici vs. Osamelí bežci, ale venovali sme sa i šestici naj kníh v rámci 20.storočia. Niektoré témy si získajú priaznivcov viac, iné menej, kvantita však v tomto prípade rolu nehrá. Teší nás záujem Humenčanov a hoci napríklad poetický večer nemal veľa účastníkov, vznikli na ňom zaujímavé básne. Ich autormi boli návštevníci samotní. Na každý Literárny večer máme pripravený aj kvíz a v každom z nich je cenou – kniha. Prirodzene.

V auguste však má prísť on. Už sme sa s ním stretli. Na inej besede. Silno sa snaží utajiť, že je vlastne inteligentný, sčítaný a vzdelaný muž. Radšej sa tvári, že nie je. Radšej je drsný, ironický, občas možno až slovne krutý. Ale možno sa mýlim. Možno je skutočne veľký macho, ktorý je naozaj presne takým nepríjemným, akým sa chvíľami zdá byť. Fyzicky je to veľký, neprehliadnuteľný chlap, vizuálne sa odlišujúci od väčšiny populácie. Jeho knihy však milovníkom hororu ponúkajú presne toľko hrôzy, zdesenia, zhnusenia ale aj fascinácie, koľko sa človeku žiada.

Nuž. Leto je ako stvorené na objavovanie neznáma, ponáranie sa do nevšedných udalostí, prebdené noci, nové zážitky. Spoznávanie literárnych tvorcov aj iným spôsobom, ako len cez ich písmená, môže byť niekedy poriadne veľkou výzvou. A výzvy sú veru lákavá záležitosť, preto s chuťou do toho! Keď zbadáte na ulici svojho obľúbeného slovenského autora, oslovte ho. Ak sa poteší, je to bod pre vás, ak nie, nevadí, skúsenosťami sa učíme a rastieme. Veru tak, Mark E. Pocha. Snáď čítania chtivých hostí Literárneho večera v malom meste na východnom Slovensku neuhryzneš! (Aj keď, v jeho prípade, účasť na podujatí je na vlastné riziko!)

]]>
zusvehe@gmail.com (Zuzana Švecová) Nezaradené Fri, 11 Aug 2017 03:46:13 +0000

Zoznam recenzovaných autorov

Prinášame vám zbierku autorov, ktorých recenzie kníh uverejňujeme. Pokiaľ vám nejaký obľubený autor chýba, dajte nám vedieť.

Vyhľadávanie podľa autora

Snažíme sa čo najjednoduchším spôsobom priniesť autorov, ktorých knihy čítame. Vďaka vám pribúdajú noví.

Čítaj ďalej

Recenzie od A-Z

Kompletná zbierka recenzovaných kníh. Recenzie su nie len štipľavé ale hlavne nezávislé.

Čítaj ďalej

Podľa žánru

Stále ste sa nerozhodli, ktorú knihu si vybrať? Máme pre vás niečo na začiatok. Máte radi krimi, klasiku alebo niečo pre ženy?

Čítaj ďalej
]]>
recenzie@citaj.to (Simona Jurovatá) Nezaradené Wed, 03 Oct 2012 18:15:57 +0000

Práve tu pracujeme. O chvíľu budeme hotoví. Váš čítaj.to tím.

work-in-progress

]]>
recenzie@citaj.to (Simona Jurovatá) Nezaradené Tue, 18 Dec 2012 18:48:00 +0000
Kódex blogera na blog.Citaj.to pre rok 2014 http://www.citaj.to/index.php/2-nezaradene/63-kodex-blogera-na-blog-citaj-to-pre-rok-2014 http://www.citaj.to/index.php/2-nezaradene/63-kodex-blogera-na-blog-citaj-to-pre-rok-2014

Všetci blogeri sa pri registrácii zaväzujú dodržiavať tento Kódex blogera. Upravené sú v ňom vzťahy prevádzkovateľa blogu a blogerov, nezávislosť blogerov, ich povinnosti vo vzťahu k autorským právam a sankcie za porušenie tohto kódexu.

]]>
budfit@gmail.com (Alexander Horváth) Nezaradené Sun, 03 Feb 2013 13:13:46 +0000